Ved handel på denne hjemmeside accepteres automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at betingelserne læses grundigt igennem.
Priser
Alle priser i webshoppen er inklusiv moms samt gældende afgifter for privatkunder og eksklusive moms for B2B kunder med login. Vi tager forbehold for udsolgte varer, tastefejl samt for udefra kommende pris- og valutaændringer.
Betaling og sikkerhed
Betaling foregår online via en NETS-certificeret gateway, som sikrer, at alle personlige informationer bliver krypteret, herunder bankoplysninger.
De fleste gængse kreditkort kan benyttes som betalingsmiddel i webshoppen, inklusiv Dankort, Visa/Dankort, MasterCard og MaestroCard. Derudover er det muligt at betale med Mobilepay. Ved betaling med Mobilepay, Dankort og VISA/Dankort betaler Queen® Flowers gebyret til NETS. For øvrige korttyper pålægges et gebyr, der udelukkende går til NETS.
Ordrebekræftelse og faktura
Når ordren er gennemført i webshoppen, modtager kunden en ordrebekræftelse pr. e-mail.
Kunder med CVR-nummer kan ansøge om at få login til Queenflowers.dk og således betale via faktura, som modtages pr. e-mail. Ved fakturabetaling er betalingsbetingelserne 8 dage netto.
Ordrebehandling
NB! Queen® Flowers leverer tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Hvis der bestilles inden kl. 10.00, kan varerne leveres næstfølgende hverdag. Når ordren er pakket og klar til forsendelse, modtager kunden en e-mail med alle relevante leveringsoplysninger inklusiv track and trace nummer.
Leveringerne bliver sendt med Postnord og BRINK Transport, hvor Queenflowers.dk har en særordning, der sikrer, at pakkerne håndteres korrekt. Skulle det ske, at en af de bestilte varer ikke længere er på lager, vil kunden blive kontaktet for at afklare, om den resterende del af ordren skal leveres (eksklusiv de udsolgte varer).
Levering og fragt
Alle forsendelser leveres gennem Postnord og BRINK Transport i tidsrummet mellem kl. 8 - 18. Hvis ingen er hjemme, stilles varen på adressen. I etageejendomme stilles varen i opgangen. I sjældne tilfælde kan vores transportør vurdere, at det ikke er hensigtsmæssigt blot at stille varen og tager den derfor med igen. Her indleveres varen i stedet til en pakkeshop.
Fragten på 39 kr. er den samme uanset antal pakker. Skal kunden have leveret til mere end en adresse, skal ordrerne laves separat, og fragt betales til begge leveringer.
Ved levering af bundter og buketter til ikke brofaste øer, vil der forekomme en ekstra leveringsdag. Levering af potteplanter til ikke brofaste øer er desværre ikke en mulighed.
Gratis afhentning på gartneriet
Kunder kan gratis afhente varer på gartneriet, forudsat de er bestilt på forhånd på www.queenflowers.dk. Afhentning af bestilte varer kan ske mellem kl. 12.00 - 18.00 alle ugens hverdage – helligdage undtaget. Henvendelse ved kontoret. Bemærk, at der ikke er bemanding på efter kl. 16.00.
Queen - A/S Knud Jepsen
Skanderborgvej 193
8283 Hinnerup
Abonnementsordning
Buketter og potteplanter kan købes via en abonnementsordning. Kunden vælger selv første leveringsdato, samt hvor ofte varerne efterfølgende skal leveres - eksempelvis hver 4. fredag. Kunden har også mulighed for at vælge en slutdato.
Abonnementsordrer, der falder på en helligdag, vil blive pakket og sendt den førstkommende mulige hverdag.
Bestillingsbekræftelse af abonnementsordre
Når abonnementsordren er godkendt af kunden, fremsendes en bestillingsbekræftelse pr. e-mail til den e-mailadresse, der er oplyst ved bestilling af abonnementsordren. I denne mail får kunden mulighed for at oprette et login til vores kundecenter. I kundecentret findes en abonnementsoversigt, der kan tilrettes hvis nødvendigt.
Som abonnementskunde bekræftes ved bestillingen, at Queen® Flowers må foretage automatisk træk på kundens kreditkort. Beløbet vil blive trukket på betalingskortet, når varen er afsendt. Forud for hver forsendelse i abonnementet, modtager kunden en mail om dette samt information omkring leveringen.
Opsigelse og ændring af abonnementsordre
Kunden kan til enhver tid opsige sit abonnement ved at logge ind på sit kundecenter på www.queenflowers.dk. Er der brug for hjælp i forbindelse med opsigelsen, kan kunden henvende sig til Queen® Flowers’ kundeservice på tlf. +45 8764 1530 eller på e-mail kundeservice@queen.dk.
Opsigelse af abonnementet skal foretages senest 7 dage før den næste levering.
Modtager Queen® Flowers opsigelsen senere end 7 dage før næste levering, gælder opsigelsen først ved den efterfølgende levering. Der sendes en bekræftelse på opsigelsen til den e-mailadresse, der er oplyst ved bestilling.
Kundens ansvar og hæftelsesforhold ved abonnement
Ved adresseskift skal kunden opsige det igangværende abonnement og oprette et nyt abonnement med levering til ny adresse. Kunden er forpligtet til i god tid og senest 7 dage før næste leverance at gøre dette. Alternativt, forbeholder Queen® Flowers sig ret til at fakturere eventuelle merudgifter for transport til ny adresse.
Det er kundens ansvar, at betalingskortet er gyldigt. Ved udløb af gyldighed er kunden forpligtiget til at opdatere sine kortoplysninger i kundecenteret på www.queenflowers.dk under funktionen ”Ret abonnement”. Såfremt betalingskortet ikke er gyldigt på leveringstidspunktet, forbeholder vi os ret til at annullere abonnementsordren.
Returnering
Ifølge Forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder blomster.
Dog kan du hos Queen® Flowers nå at fortryde en bestilling ved at sende os en e-mail senest 3 hverdage før leveringsdagen.
Manglende varer og reklamation
Såfremt kunden ved ordremodtagelsen konstaterer mangler og/eller beskadigelse, bedes kunden kontakte Queen® Flowers senest den første hverdag efter leveringsdagen.
Ved reklamationer aftales det i de enkelte tilfælde, hvordan dette bedst håndteres, og kunden kan derfor ikke returnere varerne uden forudgående aftale herom. Queen® Flowers vil afholde alle rimelige returneringsomkostninger i forbindelse med reklamationer.
Ved manglende varer eller reklamation kontaktes Queen® Flowers’ kundeservice på tlf. 87 64 15 30 eller kundeservice@queen.dk.
Klagemuligheder - oversigt og links
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her. Hvis kunden er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan klages angives i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angives en klage her, skal Queen® Flowers' E-mail adresse: kundeservice@queen.dk angives.
Kontakt
Queen – A/S Knud Jepsen
Skanderborgvej 193
8382 Hinnerup
CVR: 11757278
Tlf. 86 98 61 66
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice mandag til fredag mellem 08:00-15:30 - helligdage undtaget.
Kundeservice e-mail: kundeservice@queen.dk
Kundeservice tlf: +45 87 64 15 30